לקויי למידה בביה"ס

ביטויים אפשריים של לקות למידה בבית ספר תיכון:

קשיים מילוליים – קושי להתבטא בכתב, קושי במקצועות הומניים בביה"ס כמו ספרות והסטוריה, לעתים ההבעה בעל פה טובה בהרבה מההבעה בכתב, קושי בלמידה עצמאית, ירידה ניכרת בהישגים לימודיים.

קשיים בהתארגנות – קושי בתכנון לוח זמנים, נזכר ברגע האחרון להתכונן למבחנים, לעתים קרובות שוכח להביא לביה"ס ציוד לימודי, מרבה לאחר בבקרים לביה"ס.

קשיים ביכולת הפשטה וזכירה – פירוש מוטעה של מידע, אי יכולת למזג ידע ממספר טקסטים, קושי בתפיסת רעיונות מופשטים ובהבעתם, קושי להפעיל שיטות למידה יעילות, קושי לזכור חומר למבחנים על אף שהתלמיד התכונן לקראתם.

קשיים בקשב וריכוז – נטייה לחולמנות בכתה (או לקופצנות וחוסר שקט במידה שקיימת היפראקטביות), קושי להקשיב ולקלוט בשיעור, התעייפות, קושי בהתמדה בביצוע מטלות, מתן תשומת לב מוגזמת לפרטים או לחלופין חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים.

קשיים פסיכו-מוטוריים – איטיות בעבודה, מסורבלות, חוסר הצלחה או סרבול בביצוע מטלות ספורטיביות, כגון שחייה, רכיבה על אופניים וקליעה לסל.

קשיים בתחום החברתי – נטייה להתבודדות והסתגרות, רתיעה מבילוי עם בני הגיל, אי יצירת קשר עם בני המין השני, הימנעות מיציאה לטיולים כיתתיים, הימנעות מלהזמין חבר/ה הביתה.

קשיים רגשיים – נטיה למצבי רוח דכאוניים, רגזנות יתר וחוסר סבלנות, תחושת חוסר ערך עצמי, פסימיות, בטחון עצמי נמוך, תחושת חוסר אונים ותסכול.